måndag 23 november 2009

November


Även en grå och trist dag kan det vara härligt att gå ut och gå, igår var jag på promenad med syster. Gick en bit och pratade, nacken är spänd men hann slappna av lite under promenaden. I natt har jag sovit dåligt, funderat och till och med drömde om vaccinering av barnen. Det var en rörig dröm som antagligen visar hur rörig jag för tillfället är i huvudet.
Avslutade som vanligt veckan med möte och flickorna med söndagsskola. Det är en härlig avslutning på veckorna.
Idag har jag läst ut PAulo Coelhos: Segraren står ensam. Detta var en speciell bok kan man säga, rekommenderar den för att den hade ett sånt oväntat slut. Älskar böcker med ett oväntat slut.
Skall nu ta och tända ljus och dricka kaffe samt duka fram mellanmål åt flickorna, kanske njuta av en bra CD-skiva. Ikväll blir det målarkurs och Antti är på jobb så svärmor kommer hit med flickorna.

Att få njuta av höstfärger såhär långt in på vintern är verkligen en ovanlighet. Njuter av min fina buske med alldeles röda blad, det enda som nu lyser upp blomlandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar