lördag 28 november 2009

En riktigt glad lillajul...dock inte vit

Lillajulgranen lyser och barnen är snälla, detta blir en bra lillajul. Ikväll skall vi på lillajulkaffe till syster och hennes familj, hela familjen skall dit. Vilket betyder mamma och pappa och brorsan med flickvän. Så kommer lillajultomten och kastar in paket. Köpte min första glögg igår, har ännu inte hunnit njuta av den men det får väl bli senare då.

Nu börjar julaktiviteterna. Imorgon har jag tänkt att vi skall på familjegudstjänst i Kvevlax kyrka kl: 10.00 och till Betesda kl: 18.00, mellan dessa skulle jag vilja på julmarknad till Botnia Hallen. Men, men...vi får se om vi orkar med alla tre.

Igår läste jag ut "Flyga drake" och har bestämt mig för att nu skall här också läsas "Tusen strålande solar" Av: Kahled Hosseini. Det var en mycket bra berättelse, jag levde mig absolut in i boken.


Nu har vi fått fram vår julstad på byrån, med konstsnön (som nu finns lite här och var i huset men det får jag ju ta...skall det vara julstämning så skall det).

Vi har just ätit, potatis, ägg och en älgstek som Jan-Anders lagade i ugnen igår. Så mätta, belåtna och glada skall vi nu njuta av stillheten och ljusen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar