måndag 30 november 2009

Livet i stort och smått

Skall på kurs på onsdag, det är kursen i självbiografiskt skrivande. Vi skall ha med ett kort utdrag ur vårt skrivande, så kopierar vi upp åt alla så vi får lite julläsning. Helt perfekt att få läsa hur olika alla skriver.
Själv valde jag ut "Vändpunkter i livet" samt "ett viktigt möte/en viktig person", vändpunkterna i ens liv är ju hela livet väldigt kortfattat kan man säga. En viktig person funderade jag länge på när jag skrev, för jag kan nämna många som påverkat mitt liv. Jag valde till slut en högstadielärarinna som verkligen ställde upp för mig under högstadie tiden. När jag arbetat med mitt skrivande och läst igenom har jag funderat och vill lägga till här:

Det som slutar när det är över,
är lätt att lägga bakom sig.
Det som börjar när det är över
följer en genom livet.

Man kanske inte tänker på det i vardagen, men stannar man upp så finns det där.


1 kommentar: